The Young Digitals lanceert Aimici: tegenkracht in AI-revolutie

Bij The Young Digitals geloven we dat technologie pas écht waardevol is als het mensen vooruithelpt. In een tijd waarin kunstmatige intelligentie vaak wordt gepresenteerd als vervanger van menselijke arbeid, willen wij een ander geluid laten horen. AI kan namelijk ook een bondgenoot en vriend zijn: een hulpmiddel dat creativiteit versterkt, samenwerking makkelijker maakt en kansen opent. Al helemaal voor mensen die vaak aan de zijlijn staan, doordat zij een kwetsbare positie hebben op de arbeidsmarkt.

“Daarom lanceren wij vandaag Aimici, ons nieuwe label dat zich volledig richt op het mensgericht inzetten van AI. Met Aimici willen we laten zien dat AI geen bedreiging hoeft te zijn, maar een middel om verhalen sterker te maken, verbinding te vergroten en processen slimmer te organiseren”, aldus oprichters Marc Pieterse en Sjoerd Hauptmeijer.

Waarschuwing voor ‘zielloze AI-marketing’

We waarschuwen voor wat wij ‘zielloze AI-marketing’ noemen: generieke campagnes, vlakke taal en voorspelbare patronen die ontstaan als AI enkel wordt ingezet voor snelheid en kostenbesparing. Marketing draait volgens ons om betekenis en menselijke waarden. Daarom moet de mens altijd centraal staan, met AI als supergereedschap dat de marketeer ondersteunt, niet vervangt.

AI die werkt voor mensen én organisaties

Met Aimici helpen we organisaties om AI bewust en verantwoord in te zetten. We richten ons op drie pijlers: trainingen die teams praktische kennis geven, procesoptimalisatie met oog voor productiviteit, samenwerking en werkplezier, en begeleiding bij duurzame adoptie van AI.

Nieuwe lichting AI-marketeers

Daarnaast investeren we in mensen met een kwetsbare positie op de arbeidsmarkt. Vanaf eind dit jaar starten we met het opleiden van een nieuwe generatie AI-marketeers: creatieve en diverse talenten die met hun unieke perspectieven juist extra waarde toevoegen.

Met Aimici maken we een statement: technologie is er niet om te verdelen, maar om te verbinden. En wij zorgen dat AI werkt voor mensen én organisaties.

Vond je deze post leuk?
Deel hem met anderen!

Learn how we helped 100 top brands gain success