“Daarom lanceren wij vandaag Aimici, ons nieuwe label dat zich volledig richt op het mensgericht inzetten van AI. Met Aimici willen we laten zien dat AI geen bedreiging hoeft te zijn, maar een middel om verhalen sterker te maken, verbinding te vergroten en processen slimmer te organiseren”, aldus oprichters Marc Pieterse en Sjoerd Hauptmeijer.
Waarschuwing voor ‘zielloze AI-marketing’
We waarschuwen voor wat wij ‘zielloze AI-marketing’ noemen: generieke campagnes, vlakke taal en voorspelbare patronen die ontstaan als AI enkel wordt ingezet voor snelheid en kostenbesparing. Marketing draait volgens ons om betekenis en menselijke waarden. Daarom moet de mens altijd centraal staan, met AI als supergereedschap dat de marketeer ondersteunt, niet vervangt.
AI die werkt voor mensen én organisaties
Met Aimici helpen we organisaties om AI bewust en verantwoord in te zetten. We richten ons op drie pijlers: trainingen die teams praktische kennis geven, procesoptimalisatie met oog voor productiviteit, samenwerking en werkplezier, en begeleiding bij duurzame adoptie van AI.
Nieuwe lichting AI-marketeers
Daarnaast investeren we in mensen met een kwetsbare positie op de arbeidsmarkt. Vanaf eind dit jaar starten we met het opleiden van een nieuwe generatie AI-marketeers: creatieve en diverse talenten die met hun unieke perspectieven juist extra waarde toevoegen.
Met Aimici maken we een statement: technologie is er niet om te verdelen, maar om te verbinden. En wij zorgen dat AI werkt voor mensen én organisaties.